KONSUMERT MER ENN 130 MILLIONER GANGER DAGLIG OVER HELE VERDEN

Fanta er den nest eldste merkevaren til The Coca-Cola Company, og vår nest største merkevare utenfor USA.

1955

Fanta Appelsin introdusert

Den globale merkevaren "Fanta" ble født i Napoli, Italia i 1955, da Coca-Cola Export Corporation var den første til å produsere og selge Fanta Orange, ved bruk av lokale sitrusingredienser.

EN DESIGNERFLASKE

Den kjente designeren Raymond Loewy sendte inn 25 eller 30 design - både for Fanta-flasken og for logoen. Flasken med ringer og Lowey sitt "twin-peak"-logodesign ble valgt.

1960

FANTA ANKOMMER USA

Fanta sin portefølje ble introdusert i USA etter å ha blitt lansert i andre land i Latin Amerika og Sør-Afrika.

1969

SÅ GOD AT DET ER MORSOMT Å VÆRE TØRST

Innen 1969 var Fanta Orange blitt den mest solgte smaken i verden.

1970's

BLIR FLERE SMAKER

Innen 1969 var Fanta Orange blitt den mest solgte smaken i verden, og startet sin posisjonering gjennom kunst som en levende merkevare full av farge.

FANTA REISER TIL RUSSLAND

I 1979 startet salget av Fanta i Sovjetunionen, og fortsatte sin utvidelse over hele verden.

1990's

FANTA BLIR DET FORETRUKNE MULTISMAKMERKET FOR TENÅRINGER

Kommuniserer de morsomme og lekne øyeblikkene blant venner...hvor Fanta er på sitt beste.

2000's

FANTA INVITERER DEG MED PÅ LEKEN

Mellom 2000 og 2008 entrer Fanta territoriet til tenåringer og deres gøyale og lekne fantasi, ved å invitere tenåringer til å bli kreative og spontale, og mindre seriøse. Fantanas-kampanjen ble lansert i USA.

ANIMASJONSSTIL

Mellom 2008 og 2014 startet Fanta et nytt kommunikasjonsuttrykk, ved bruk av animerte karakterer som ble utviklet gjennom årene.

TODAY

FANTA ER DEN STØRSTE MULTISMAK-MERKEVAREN OVER HELE VERDEN

Tilgjengelig i mer enn 190 markeder, er Fanta blitt verdens største merkevare for multismak over hele verden. I 2017 presenterer Fanta sin nye look... Fruktig, levende og intens - for deg og alle tenåringer i hele verden.